مسجد خیابان رودکی تهران (سلسبیل)

گزارش برگزاری کرسی تلاوت نور(قرآن کریم)

 کرسی تلاوت نور

در شام شهادت مظلومانه امام هادی (ع) بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء با حضور نمازگزاران و امام جماعت مسجد حجت ابن الحسن(عج) حاج آقا شیوایی توسط قاری ممتاز کشوری آقای امیرحسین توحیدی برگزار و همچنین ابتهال خوانی در مناقب امام هادی (ع) توسط این قاری اجرا گردید که مورد توجه و استقبال شایان نمازگزاران واقع شد

 

تبلیغات مسجد حجت ابن الحسن (عج)



:: موضوعات مرتبط: مذهبی، سیاسی، ،
:: برچسب‌ها: گزارش برگزاری کرسی تلاوت نور(قرآن کریم), حمید داودی راد,
نویسنده : حمید داودی راد
تاریخ : چهار شنبه 2 ارديبهشت 1394

13 رجب ولادت امام على عليه‏السلام

 

 13 رجب ولادت امام على عليه‏السلام

به مناسبت گرامیداشت ایام جشن میلاد مولود کعبه حضرت امام علی (ع)

مراسم جشن و سور همراه با سخنرانی و مدیحه سرایی به مدت دو شب 13 و 14 رجب

در مسجد حجت ابن الحسن(عج) برگزار می گردد.

پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله :

إنَّ السَّعيدَ كُلَّ السَّعيدِ حَقَّ السَّعيدِ مَن اَحَبَّ عَلِيّا في حَياتِهِ و بَعدَ مَوتِهِ ؛ ‏

پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله :

سعادتمند حقيقى كسى است كه على را در حيات او و پس از رحلتش دوست بدارد .

------------------------------------------------------

امام سجّاد عليه‏السلام

إنَّ فاطِمَةَ بِنتَ أسَدٍ ضَرَبَهَا الطَّلقُ و هِيَ فِي الطَّوافِ فَدَ خَلَتِ الكَعبَةَ فَوَلَدَتْ أميرَالمُؤمِنينَ فِيها ؛ ‏

امام سجّاد عليه‏السلام

فاطمه ، دختر اسد ، در حال طواف بود كه درد زايمان او را فرا گرفت ؛ پس وارد كعبه شد و اميرمؤمنان را در كعبه بزاد .



:: موضوعات مرتبط: مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: 13 رجب ولادت امام على عليه‏السلام, میلاد مولود کعبه, مسجد حجت ابن الحسن (عج),
نویسنده : حمید داودی راد
تاریخ : سه شنبه 11 ارديبهشت 1394

برگزاری کرسی تلاوت نور(قرآن کریم)

برگزاری کرسی تلاوت نور (قرآن کریم)

در مسجد حجت ابن الحسن(عج) یک شب در هفته با حضور قاری ممتاز کشوری

جناب آقای توحیدی با شرح و تفسیر توسط حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا شیوایی



:: موضوعات مرتبط: مذهبی، سیاسی، احکام، ،
:: برچسب‌ها: برگزاری کرسی تلاوت نور(قرآن کریم), مسجد حجت ابن الحسن(عج),
نویسنده : حمید داودی راد
تاریخ : سه شنبه 1 ارديبهشت 1394

شهادت استاد مطهری و روز معلم گرامی باد



:: موضوعات مرتبط: مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: شهادت استاد مطهری و روز معلم گرامی باد, مسجد حجت ابن الحسن(عج),
نویسنده : حمید داودی راد
تاریخ : سه شنبه 10 ارديبهشت 1394

شهادت دهمین ستاره ی آسمان امامت و ولایت تسلیت باد

 


 

شهادت دهمین ستاره ی آسمان امامت و ولایت را به پیشگاه فرزند بزرگوارش، حضرت بقیه الله مهدی صاحب الزمان (عجّل الله تعالی فرجه الشریف)، تعزیت و تسلیت عرض می نمایم . 

 

حضرت امام علی النقی الهادی (علیه السلام)، دهمین امام شیعیان، در روز 3 ماه رجب سال 254 ه. ق. در سن 41 سالگی به شهادت رسید (1) .

حضرت امام علی النقی الهادی (علیه السلام)، فرزند حضرت امام محمّد التقی الجواد (علیه السلام) در 15 ذی الحجه ی سال 212 ه. ق. در «مدینه النّبی (ص)» در محله ی «صریا» به دنیا آمد، پدرش او را به نام جدّش، حضرت امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام) و نیای بزرگوارش حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام)، «علی» نام نهاد و کُنیه اش را «ابوالحسن» نامید، که به «ابوالحسن ثالث» مشهور گردید .

القاب با مسمای حضرتش، از سیما و سیرت بزرگوار و مطهرش حکایت می کنند، که برخی از آن القاب، عبارتند از : «نجیب»، «مرتضی»، «هادی»، «نقی»، «عالِم»، «فقیه»، «اَمین»، «مؤتمن»، «طیّب»، ...

مشهورترین لقب آن حضرت «هادی» و «نقی» است .

حضرت امام علی النقی الهادی (علیه السلام) در سال 239 ه. ق.، به شهر «سامراء» هجرت، و در محلّه ی «عسگر»، اقامت نمود، به دلیل اینکه، آن جناب و فرزند بزرگوارش حضرت امام حسن عسگری (علیه السلام) در سامرّا سُکنی فرمودند در محله ای به نام «عسکر»، از این جهت به آن دو بزرگوار «عسکری» می گفتند .

والدة معظمه جلیله اش، سمّانه «مغربیه» است، معروف است به «سیده» . در «جنّات الخلود» است که آن مخدّره همیشه روزة سنتی داشت، در زهد و تقوا مثل و مانند نداشت . در دُرّالنّظیم است که کنیة آن مخدّره «اُم الفضل» بوده است .

در محرم سال 220 ه. ق.، «معتصم»، حضرت امام محمّد التقی الجواد (علیه السلام) را فراخواند، و ایشان را به شهادت رساند، بنابراین، حضرت امام علی النقی الهادی (علیه السلام) در سن 8 سالگی به امامت رسید .

دوران زندگی حضرت امام علی النقی الهادی (علیه السلام) با خلافت به ناحق «مأمون عباسی»، «معتصم»، «واثق»، «متوکل»، «منتصر»، «مستعین»، «معتز»؛ و آخرالامر «معتز» آن حضرت را با زهر، شهید کرد .

 

ایّام روزه ی مستحّبی

«شیخ طوسی» و دیگران روایت کرده اند از «اسحاق بن عبدالله علوی عریضی» که گفت : اختلاف شد ما بین پدرم و عموهایم در میان چهار روزی که مستحّب است روزه گرفتن آن در سال، پس سوار شدند و رفتند خدمت حضرت امام علی النقی الهادی (علیه السلام) و در آن هنگام آن حضرت در «صریا» مقیم بود، پیش از آنکه به «سُرَّ مَن رَأی» (سامرّا) برود .

پس از آنکه ایشان خدمت آن جناب رسیدند، آن حضرت فرمود : آمده اید که از من سئوال کنید از ایّامی که در سال روزه اش مستحب است .

گفتند : بلی ! ما نیامدیم مگر برای تعیین این مطلب .

حضرت امام علی النقی الهادی (علیه السلام) فرمود : آن چهار روز، یکی «هفدهم ربیع الاول» است و آن روزی است که حضرت محمّد مصطفی رسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلم) در آن روز متولد شده است، و دیگر روز «بیست و هفتم رجب» است، و آن روزی است که حضرت محمّد مصطفی رسول الله (صلّی الله علیه و آله و سلم) مبعوث شده است در آن روز، و سیّم (سوم)، روز «بیست و پنجم ذی القعده» است، و آن روزی است که در آن روز زمین پهن شده است، «دحوالارض»، و چهارم، روز «هیجدهم ذی الحجّه» است و آن روز عید غدیر خم است، روزی که حضرت امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) از طرف خداوند به امامت و ولایت اُمت اسلام، برگزیده شد .

 

غروب خورشیدِ ولایت و امامت

مدّت عمرِ مبارکِ حضرت امام علی النقی الهادی (علیه السلام)، 41 سال و چند ماه بود، حدود 13 سال و 4 ماه را در «مدینه النّبی (ص)» اقامت فرمود و مابقی ایام امامت خویش را به اجبارِ «متوکل» در «سامراء» بود . حاکمان عباسی، از اذیت و آزار حضرتش دریغ نکردند، تا اینکه «معتز»، آن حضرت را به شهادت رساند .

حضرت امام حسن عسکری (علیه السلام)، فرزند بزرگوار حضرت امام علی النقی الهادی (علیه السلام)، ایشان را غسل و کفن انجام داد، و نماز برآن حضرت خواند، و ایشان را در منزل خود، در مکانِ فعلیِ حرم مطهر دفن نمود .

پی نویس

1- توضیح المقاصد، ص 16 / فیض العلام، ص 297 / مسارالشیعه، ص 34 / قلائد النحور، ج رجب، ص 22 / بحارالانوار، ج 50، ص 117 الی 192 / بحارالانوار، ج 99، ص 596 / مصباح کفعمی، ج 2، ص 5899 / مصباح المنتهجد، ص 741

تهیه و تنظیم ... خ شهرابی



:: موضوعات مرتبط: مذهبی، ،
:: برچسب‌ها: شهادت دهمین ستاره ی آسمان امامت و ولایت تسلیت باد, مسجد حجت ابن الحسن(عج), شهادت امام هادی علیه السلام, ,
نویسنده : حمید داودی راد
تاریخ : سه شنبه 1 ارديبهشت 1394