نیت
 
 


مسجد خیابان رودکی تهران (سلسبیل)

نیت

نیت

مسأله 943

 انسان باید نماز را به نیت قربت ، یعنی برای انجام فرمان خداوند عالم بجا آورد ، و لازم نیست نیت را از قلب خود بگذراند یا مثلا بزبان بگوید كه چهار ركعت نماز ظهر میخوانم قربه الی الله .

 مسأله 944

 اگر در نماز ظهر یا در نماز عصر نیت كند كه چهار ركعت نماز میخوانم و معین نكند ، ظهر است یا عصر ، نماز او باطل است . و نیز كسی كه مثلا قضای نماز ظهر بر او واجب است ، اگر در وقت نماز ظهر بخواهد نماز قضا یا نماز ظهر را بخواند ، باید نمازی را كه میخواند ، در نیت معین كند .

 مسأله 945

 انسان باید از اول تا آخر نماز به نیت خود باقی باشد ، پس اگر در بین نماز بطوری غافل شود كه اگر بپرسند چه میكنی ، نداند چه بگوید نمازش باطل است .

 مسأله 946

 انسان باید فقط برای انجام امر خداوند عالم نماز بخواند ، پس كسی كه ریا كند یعنی برای نشان دادن به مردم نماز بخواند ، نمازش باطل است خواه فقط برای مردم باشد ، یا خدا و مردم هر دو را در نظر بگیرد .

 مسأله 947

 اگر قسمتی از نماز را هم برای غیر خدا بجا آورد ، نماز باطل است ، چه آن قسمت ، واجب باشد مثل حمد و سوره ، چه مستحب باشد مانند قنوت ، بلكه اگر تمام نماز را برای خدا بجا آورد ولی برای نشان دادن به مردم در جای مخصوصی مثل مسجد ، یا در وقت مخصوصی مثل اول وقت ، یا به طرز مخصوصی ، مثلا با جماعت نماز بخواند ، نمازش باطل است.

 

 

 

 

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: احکام، احکام شرعي نماز، ،
:: برچسب‌ها: احکام شرعی نماز, نیت,
نویسنده : حمید داودی راد
تاریخ : شنبه 27 خرداد 1391